Pri kontrole sortimentu sme preverili celkovo 6 790 produktov, z ktorých je na Heureke 6 760 spárovaných. Tie sú najčastejšie na 3. pozícii produktovej karty, pričom priemerne súťažia s 18 konkurenčnými ponukami. Sortiment sme rozdelili do štyroch kategórií podľa toho, ako v audite obstál.* V kontrolách auditu sú zahrnuté iba spárované produkty.
KATEGÓRIE / POZÍCIE PODĽA CENY | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10+ | Σ PRODUKTOV |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Hokejky | 2 665 | ||||||||||
Hokejové doplňky | 498 | ||||||||||
Hokejové rukavice | 357 | ||||||||||
Brusle na led | 250 | ||||||||||
Hokejové tašky | 223 | ||||||||||
Hokejové dresy | 204 | ||||||||||
Hokejové helmy | 197 | ||||||||||
Hokejové kalhoty | 179 | ||||||||||
Hokejové chrániče holení | 169 | ||||||||||
Brankářské vesty | 163 |
E-shop | Lacnejšie | Rovnako | Drahšie |
---|---|---|---|
Decathlon | 87 % | 5 % | 8 % |
MUZIKER.cz | 59 % | 1 % | 40 % |
Hokej-profi | 59 % | 1 % | 40 % |
Sportisimo | 77 % | 1 % | 23 % |
eFitness.cz | 80 % | 0 % | 20 % |
Digiboss | 36 % | 1 % | 63 % |
ONLINESHOP.cz | 7 % | 0 % | 92 % |
TN trade | 6 % | 0 % | 94 % |
Produkty sú nespárované, pretože im chýba alebo nemajú správne vyplnené parametre podľa požiadaviek Heureky. O tom, ako si s párovaním poradiť, sa dočítate na ich blogu.
Nulové či záporné ceny vo feede spôsobia, že sa produkty nedostanú do inzercie na porovnávači tovaru. Zistite, o ktoré produkty ide a následne ich cenu upravte v elemente PRICE_VAT.
Bez tejto informácie sa vaše produkty nedostanú na biddované pozície. Cena za dopravu je taktiež dôležitý rozhodovací prvok pre zákazníka.
Ak viete o niekoľkých konkurentoch s podobnou ponukou, existuje pravdepodobnosť, že je produkt spárovaný do nesprávnej karty na Heureke. Odporúčame skontrolovať správnosť elementov PRODUCTNAME a CATEGORYTEXT podľa požiadaviek Heureky, alebo kontaktovať zákaznícku podporu Heureky. Nemusí sa však jednať o problém v prípade, že ponúkate špecifický sortiment.
Spomedzi všetkých ponúk je tá vaša najdrahšia. Omrknite, ktorý sortiment máte na Heureke najdrahší a či ho nie je možné zlacniť.
Vaši súperi na produktovej karte predávajú sortiment lacnejšie, než je hodnota vašej nákupnej ceny. Preverte, či nie sú limity dané dodávateľom, prípadne sa zamyslite, či by nebolo možné svoju ponuku zlacniť.
Produktová karta Heureky vypisuje iba 10 ponúk v zozname podľa ceny, ďalšie si musí zákazník manuálne zobraziť. Svoju šancu na preklik určite zvýšite, ak sa podarí produktom dostať medzi prvých 10 ponúk.
Tak výrazný cenový rozdiel môže pri veľkom počte konkurentov spôsobiť, že vaša ponuka zapadne na najnižších priečkach produktovej karty. Ak nie je možné manipulovať s cenou, uistite sa, že dokážete dodať tovar ihneď, za nízku cenu alebo zdarma. Prípadne pouvažujte o pribalení darčeku k objednávke.
Iný e-shop ponúka produkt za rovnakú cenu ako vy, pričom má naviac dopravu zdarma. Vo výsledku je lacnejší a zákazník ho pravdepodobne uprednostní. Skontrolujte, o ktoré produkty ide a či sa dá hýbať s ich cenou, prípadne cenou dopravy.
Iný e-shop na karte ponúka produkt za rovnakú cenu ako vy, pričom pribalí k nákupu aj darček. Má vďaka tomu nad vami prevahu. Skontrolujte, o ktoré produkty ide a či je možné upraviť ich cenu, prípadne pribaľte darček k nákupu aj vy.
V produktovej karte Heuréky je menej ako 5 ponúk. Využite príležitosť a pokúste sa odlíšiť rýchlosťou či nízkou cenou dopravy, poprípade pribaľte k objednávke darček. Málo ponúk v karte však môže signalizovať aj to, že je produkt zle spárovaný.
Minimálne 5 konkurenčných ponúk s nižšou cenou má lepšiu dostupnosť ako vy. Ak nie je možné znížiť cenu, preverte, či môžete dodať tovar skôr.
Na predaji týchto produktov ste stratoví a zároveň môžete prísť do sporu s dodávateľom tovaru a jeho odporúčanými predajnými cenami.
V momente kontroly neboli tieto produkty v biddingu. Problém môže nastať v prípade, že sa vaša ponuka nezobrazuje medzi prvými a nie je vidieť v porovnaní podľa ceny.
V zozname biddovaných ponúk je vaša ponuka najdrahšia. Znížením ceny by mohla získať lepšiu pozíciu a zvýšila by sa jej konkurencieschopnosť. Ak to spojíte s nižšou cenou za dopravu a darčekom k objednávke, budete mať nad konkurentmi rozhodne navrch.
Cena týchto produktov v biddingu je spomedzi všetkých biddovaných ponúk najlacnejšia. Môžete uvažovať o miernom zvýšení ceny a získať tak z každej objednávky viac.
Cenový rozdiel medzi vašou a druhou konkurenčnou ponukou je 10 % a viac. Môžete zvážiť zvýšenie ceny produktov, čím by mohol vzrásť aj zisk.
Vaša ponuka je na produktovej karte, v zozname podľa ceny na prvom mieste. Skontrolujte, o ktoré produkty ide a následne môžete uvažovať o miernom navýšení ceny tak, aby ste si udržali pozíciu a zároveň mali vyšší zisk.